Constantin Duță

...din scrierile și gândurile mele... și nu numai...

Amintiri...

Publicat de fLord ( , , , , , ), miercuri, martie 10, 2010

Sub alunul din grădină
Pusă-i banca ca să scriu
C-aşa-i inima deşeartă
Iară sufletul pustiu

Şi îmi trec aşa prin minte
Vremuri bune de demult
Şi mă-ntreb pe mine însumi
Cum se face că mai sunt.

Vara era lungă, frate,
Timp de joacă, de scăldat.
Azi, abia se face ziuă,
Uite că s-a şi-nnoptat.

Timpul fuge, parcă zboară,
Nu ştiu cu cine se-ntrece.
Şi aşa, pe nesimţite,
Viaţa noastră uşor, trece.

Ne-adunam copii mulţime,
Cunoscuţi – necunoscuţi
Şi jucam hore bătute
Şi-nvârtite, toţi desculţi.

Nea Mitică, zis Catrina,
Ne cânta din fluieraş.
Era om în toată firea,
Dar cu minţi de copilaş.

Se-nteţea o horă mare,
Ca ieşită din pământ.
Mi-a rămas în neuitare
Ca „Mama” – primul cuvânt.

Fluieraş de-ai şti cât farmec,
Voie bună răspândeşti
Fluieru’ cântecelor tale
La inimi copilăreşti.

Noi suntem aşa de tineri
C-am putea să-ţi fim nepoţi,
Dar din fluier tu când sufli
Pari mai tânăr dintre toţi.

Şi când mă făcui mai mare,
Mintea mea aşa gândea
Că şi eu, ca fiecare,
Pot să fac de-acum ceva.

Munca noastră era jocul,
La islaz, cu vitele.
Mare-atunci ne-a fost norocul,
Dar prea scurte zilele.

Iarba-i moale, dar şi crudă
Şi lipsită de cei spini.
Toţi jucam desculţi bătuta.
Unii chiar jucau şi-n mâini.

Şi când hora se întinse
Cu copii din şapte hude,
Ne strângeam unii în alţii
Şi jucam pe întrecute.

Zeci şi sute de ciulendre,
Într-un iureş se-mpleteau.
Se opreau şi călătorii,
Se uimeau şi se-nchinau.

Chiar şi vitele, minune,
Îşi opreau al lor păscut,
Moţăiau prelung la lume,
Toate-n jur, ne făceau scut,

De era aşa de bine
Şi timpuri de neuitat.
Eu acum te-ntreb pe tine:
„Oare eu, de ce-am plecat?”

Nu se cunoştea ce-i răul,
Duşmănia azi e-n toi.
Mi s-a schilodit şi mintea
De tot răul dintre noi.

De-am lua cu noi urâtul
Şi-am lăsa pământ curat
De tot răul dintre oameni,
Cum străbunii l-au lăsat.

Azi, când dorul mă apucă,
Eu acasă am plecat;
Găsi-i poarta încuiată
Şi la usă, lacăt lat.

Cine poate să-nţeleagă
Ce e mai rău dintre rău
Acel poate să priceapă
Dorul din sufletul meu.

Sunt singur şi-mi vine-n minte
Un bolnav şi bătrânel.
Bietul om cu aripi frânte,
Nimeni nu ştie de el.


Curtea de Argeş, 2009


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu