Constantin Duță

...din scrierile și gândurile mele... și nu numai...

Culoarea jurământului

Publicat de fLord ( , , , , ), luni, martie 01, 2010

Cu capul pe crucea rece
Şi c-o mână pe mormânt,
Am venit la tine, mamă,
Să-ţi depun un jurământ.

Jurământul e acelaşi
Ce l-am depus solidar
La-nceputul vieţii noastre-n
Faţa sfântului altar.

Ne jram atunci credinţă
Şi la bine şi la rău,
Pân’ ce moartea ne desparte
Cu voia lui Dumnezeu.

Martori erau toţi ai noştri,
Părinţi, neamuri şi vecini.
Astăzi vin, dară vin singur
Şi călcând desculţ, prin spini.

Vin acum să-ţi cer iertare
Şi mă iartă de se poate,
Că mai mult ca niciodată
Te iubesc şi după moarte.

Nu vin singur, sunt cu tine,
Că te port mereu în gând,
Mă trezesc, din nou sunt singur,
Tot suspin, mereu te plâng.

Şi te-aş mai ruga fierbinte,
Roagă-l tu pe Dumnezeu
Să mi te trimită-n noapte
Să vorbim prin visul meu.

Doar puţin, să-ţi aud vocea,
Să-ţi văd chipul luminos,
Mi s-ar lumina gândirea
Şi-aş fi tare bucuros.

Când plecaşi ultima oară
În urmă nu te-ai uitat,
Îs bolnav, bătrân şi singur.
Pe mine cui m-ai lăsat?

Eu în tine-aveam speranţa
Şi înc-o păstrez mereu,
Pân’ mă chemi să-mi vindec rana,
Să mă strângi la pieptul tău.

Toţi îmi spun, oprindu-mi plânsul,
Zicând să mă mai gândesc,
Deşi ştiu, la fel ca mine,
Ca tine nu mai găsesc.

De ţi-e greu, aci, vreodată,
Cheamă-mă la pieptul tău
Şi-am să plec din astă viaţă,
Să ai ajutorul meu.


Curtea de Argeş, 01.03.2010


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu