Constantin Duță

...din scrierile și gândurile mele... și nu numai...

Mă cheamă

Publicat de fLord ( , , , , , ), sâmbătă, aprilie 03, 2010

Stau liniştit şi cad pe gânduri,
Cât rău îmi pare c-am plecat...
Mă cheamă casa dintre râuri
Cu tot ce-n ea eu am lăsat.

Lăsat-am cucul sus, în coastă,
Şi iarba crudă din zăvoi.
Mă cheamă azi cărarea noastră
Care-i ştiută doar de noi.

M-aşteaptă şi fereastra mare
De unde mama ne-aştepta.
Să-i vină din îndepărtare
Vre-un copil, dac-o putea.

Şi poarta e de mult deschisă,
Dar pragul nu i l-a trecut
Niciun copil la casa noastră,
Că pân’ la brâu iarb-a crescut.

Mă cheamă iarba-n curtea casei,
Din miezul nopţii poartă dar;
E roua sfânt-a dimineţii,
Par boabe de mărgăritar.

Aud şi-acum cum toaca bate
Şi clopotul cum sună tare
Chemând creştinii să se roage
În câte-o zi de sărbătoare.

Mă cheamă anii „tinereţii”
Ce nici nu ştiu pe un-s-au dus.
Ajuns-am anii bătrâneţii,
Iar viaţa-mi este la apus.

 Curtea de Argeș, Octombrie 2009
 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu