Constantin Duță

...din scrierile și gândurile mele... și nu numai...

Pentru tine, fiul meu...

Publicat de fLord ( , , ), vineri, aprilie 02, 2010

 Copil ca tine-am fost şi eu,
Ca mine-acum şi tatăl meu
La timpul lui, la fel şi el
Şi toţi ca tine-un ştrengărel.

Pe cai nuiele alergam
Şi-n pardoseli cuie băteam,
La joacă primii noi eram,
La sânul mamei ne-alintam.

Ca mâine, eu cu ei voi fi
Şi-n locul meu te-i regăsi:
Tătic, cu fii şi nepoţei.
Dar sigur vei uita de-acei

Ce viaţă ei ţi-au dăruit
Ca tu să fii azi fericit.
Numa-n necazuri când vei fi
La ei te vei gândi?

Şi depănând acelaşi vers
Cu ce rămâne omu-n mers?
Cu amintirea c-a trăit
Ori necăjit, ori fericit.

Să ştii că ce e-n jurul nost’
E împrumut fără de rost
Şi-i dat aşa, la întâmplare
Ori de eşti mic, ori de eşti mare.

Sănătatea, frumuseţea,
Răutatea, tinereţea,
Tot ce vezi pe-acest pământ
Pot dispare-ntr-un minut.

Cu concepţia rămâi
Cum mi te-ai născut întâi.
Totu-i vis de-o scurtă noapte.
După viaţă, vine moarte.

Când eşti mic nu ştii ce vrei,
Nu ştii viaţa cum s-o iei.
Ori e buna, sau e rea
Nici ea nu ştie ce vrea.

Totul merge, se repetă,
Simplă formă de ştafetă.
Când eşti mare, căutat,
Iar de nu, de toţi uitat.

Curtea de Argeș, 1967

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu